TANDA PRTOES DI INDONESIA

Seorang pelajar menjahit kedua bibirnya sebagai bantahan kenaikan harga minyak di Jakarta.

Gambar dari BERITA HARIAN ONLINE.

Demonstrasi pelajar di Indonesia menjadi teruk sehingga begini. Jadikan ia sebagai ikhtibar utk rakan-rakan semua. Buang yang keruh, ambil yang jernih. Kekalkan demonstrasi aman (seperti demo BERSIH) tanpa sebarang kecederaan sebegini rupa dan juga ‘palis-palis’  jika melibatkan kematian. Pak Lah dah nak step down, tetapi yang jadi persoalannya sekarang, adakah Najib boleh bantu kita? Hehehe. Tepuk dada, tanya minda. Jangan tanya selera! Peace…

4 Responses to TANDA PRTOES DI INDONESIA

  1. SumazauFc says:

    Ba, ni tahap bahaya suda ba, kita buat cara baik saja, tapi org BN sengaja cari pasal ba
    macam jg anjing jinak2 kan kalau kana kasi garatak pandai mengigit juga tu

    http://www.omsabah.blogspot.com

  2. teeja says:

    Anda pernah melihat bayi kecil yang bersepai tubuhnya atau wanita yang terkehel tulang-tulangnya atau pun yang berkerusi roda dipecahkan jasadnya oleh ledakan mortar juga bom jika bukan peluru berpandu atau mungkin ada yang lebih ringan lagi dari yang benar-benar pernah berlaku?
    Tidak pula ini bermaksud mahukan kelian bersikap radikal ganas kerana faktor geografi dan duduk masalah di tempat kita berbeza dengan di bumi barakah.
    Mengapa? Kita hanya mahukan kuasa yang khianah dan apa saja sumber dan asasnya dicabut ke akar umbi.Sesekali memang diakui warga kita masih pi mai pi mai tang tu dan mungkin kerana generasi kita terlalu ‘simple’ untuk beridealisme.
    Isunya sejauh manakah undang-undang Perlembagaan sama-sama di antara warga dan penguasa menghormatinya dan andai keterlaluan ia diaktakan sehingga tidak memberikan ruang dan peluang untuk roh undang-undang itu dihayati,apakah pilihan paling adil untuk warga khususnya yang terpenjara tanpa penghakiman dihakimi?

  3. AMK Batu says:

    Pak Lah hanya mengikut nafsu tamak beliau untuk menaikkan harga minyak.
    Kita tunggu 5 julai ini. Pak Lah turunkan harga minyak atau Pak Lah diturunkan!

  4. AnakMudaParlimenBatu says:

    KIta jangan jahit mulut pula, nampak brutal sangat beb, kita jahit baju untuk raya pun lagi bagus. Kita kasi hardcore sikit, kita mogok jgn kerja 1 minggu ……

    Semua orang terasa, pergi semalam semua nasi berunsurkan ayam naik 50sen, itu baru satu contoh, mesti Pak Menteri kata, kalau mahal jgnlah beli, Pak Menteri hari2 rasmi majlis org bagi mkn free, apa yang dia org tahu……

    Ayuh rakan2 sertai setiap perhimpunan 5 Julai ini untuk protes harga minyak kerana kita sudah GERAMM. Kita berjuang hingga ke titisan minyak yang terakhir. Silalah ke http://www.GERAMM.org untuk tandatangan tanda protes kenaikan harga minyak.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: