Nyawa Anwar Ibrahim Terancam ketika ini

Keputusan Dr Syed Husin Ali untuk menyembunyikan Anwar Ibrahim (walau di manapun dia disembunyikan) adalah tindakan bijak dan mereka mempunyai alasan kukuh. Tuduhan ‘Musang Berbulu Ayam’ telah menunjukkan konspirasi menjatuhkan Anwar beralih ke Fasa ke II. yang mana Fasa I adalah pada tahun 1998 lepas. Sidang Media bersama Anwar Ibrahim berkenaan tuduhan Saiful Bukhari yang bertempat di Quality Hotel nampaknya mengecewakan wartawan kerana Anwar tidak menghadirkan diri. Beliau menerima ugutan bunuh dwooh…

Dr Wan Azizah berkata, suaminya itu tidak percaya kepada pihak polis dan badan kehakiman, justeru antara sebab beliau tidak hadir ialah berhubung soal keselamatannya. Beliau kesal dengan pihak yang cuba menjatuh dan mengaibkan Anwar sekali lagi dengan cara ‘politik setan’ seperti yang berlaku pada tahun 1998 dahulu.

Masih ingatkah kita akan kekejaman pihak polis yang membelasah anwar sehingga matanya lebam? Dia dibelasah ketika belum dijatuhkan hukuman bersalah. Korang tau tak kekejaman polis terhadap Anwar sama sekali tidak boleh diterima. Beliau belum terbukti bersalah tetapi langsung didera dan diaibkan.

Inilah kekejaman pihak polis terhadap Anwar Ibrahim.

Anda mungkin sudah semakin lupa akan konspirasi 1998 yang melibatkan Ketua Polis Negara, Musa Hasan dan juga Peguam Negara, Ghani Patail tetapi kali ini pula DS Anwar Ibrahim telah difitnah oleh Musang Berbulu Ayam. SICK MAN! Setelah dia tahu tembelangnya hampir pecah, dia membuat keputusan untuk menyerang sebelum diserang. Bengong punya anak! Nantikanlah jawapan daripada drama yang kau cipta sendiri!

UPDATE:

Kami menerima maklumat daripada beberapa sumber termasuk dari Unit Perisikan sebuah negara jiran yang memaklumkan kepada kami ada cubaan untuk membunuh DSAI di mana beberapa orang pembunuh upahan (hired killer) telah dibawa masuk baru-baru ini.

 

Perlu saya ingatkan bahawa cubaan untuk membunuh DSAI telah berlaku sejak awal 1990an lagi:
  1. Helikopter Nuri yang membawa DSAI semasa beliau TPM jatuh terhempas selepas menghantar beliau ke Pulau Pinang penghujong tahun 1990an. Tidak lama selepas itu berlaku peristiwa pemecatan DSAI. Helikopter tersebut disyaki telah disabotaj;
  2. Sistem brake kenderaan rasmi DSAI telah disabotaj menyebabkan ia hampir meragut nyawa DSAI apabila kenderaan tersebut menuruni bukit di Langkawi semasa lawatan rasmi DSAI sebagai TPM. Kecekapan pemandu kenderaan tersebut menyelamatkan DSAI. Perkara yang hampir sama berlaku kepada peguam utama DSAI Allahyarham Aris Chris Fernando bila sistem brake kereta Jaguarnya disabotaj hingga beliau hampir kemalangan serius di lebuhraya KL-Seremban semasa kes DSAI sedang berjalan;
  3. Helikopter yang sepatutnya membawa DSAI telah disabotaj menyebabkan rakan beliau Tan Sri Yahya Ahmad terkorban apabila helikopter tersebut jatuh terhempas. Asalnya DSAI dijadualkan menaiki heli tersebut keesokan paginya tetapi TS Yahya menggunakannya malam itu untuk menziarahi ibunya yang sakit;
  4. Cubaan membunuh DSAI semasa penangkapannya tahun 1998 bilamana unit UTK Polis menyerbu masuk rumah DSAI dengan senjata lengkap pada 20 Sept 1998. Namun usaha itu gagal kerana UTK mendapati terlalu ramai orang awam dirumah DSAI semasa itu;
  5. Cubaan membunuh DSAI semasa dalam tahanan di Penjara Sg. Buloh melalui racun arsenik. Cubaan ini disahkan oleh Polis Australia yang menyiasat racun tersebut di Makmal Polis Melbourne;
Jadi berdasarkan rentetan cubaan membunuh ini, kami berpendapat maklumat yang kami terima berkenaan cubaan terbaru ini tidak bolej dipandang ringan. Atas sebab itulah kami membuat keputusan menasihatkan DSAI menerima tawaran Kedutaan Turki untuk melindungi DSAI. Kami berharap rakyat bertenang namun sentiasa mengikuti perkembangan mutakhir dan mendapatkan maklumat dari sumber-sumber yang sahih. Adios

Zulkifli Noordin

Blog DSAI sangat sibuk ketika ini. But i manage dapatkan info dari DSAI melalui blog YB Zulkifli Noordin.

 Saya tiba ke Kedutaan awal pagi, berlepas dari Quality Inn. Tahniah diatas kelincahan pasukan khas kita!

Pastilah keletihan kerana hampir tidak tidur malam tadi mendengarkan asakan hujah pimpinan. Pastinya kami menganggap Turki negara sahabat dan keputusan untuk ke sini adalah kerana isu keselamatan semata.

Pengalaman lalu mengajar kita bahawa tindakan ganas dan rakus bisa saja dari pendendam. Dan dalam konteks ini cadangan laporan polis saya terhadap Musa Hasan dan Gani Patail adalah berkaitan. Kita dapat buktikan bagaimana mereka berdua terlibat dalam merekayasa bukti, mendera dan menakutkan orang terlibat.

Maka apa yang dipohon adalah jaminan tegas pimpinan negara agar kecurangan lalu tidak berulang! Sebaik ada jaminan keselamatan diri dan keluarga, kami akan segera pulang.

Meskipun layanan di sini agak lumayan, tidak mungkin sama dengan keselesaan di rumah. Dan tidak diizinkan sebarang pertemuan dengan media atau sahabat. Hanya Azizah dan anak-anak dibenar menziarah saya.

Muda-mudahan pihak pemerintah segera memberikan jaminan keselamatan kepada saya sekeluarga. Jika tegas pengumuman sedemikian, saya akan segera pulang meninggalkan Kedutaan.

ANWAR IBRAHIM

* Video Anwar Ibrahim out from Turkey Embassy boleh click di sini.

40 Responses to Nyawa Anwar Ibrahim Terancam ketika ini

  1. […] Posted on June 30, 2008. Filed under: International Politics | Nyawa Anwar Ibrahim Terancam ketika ini « Kopivosian… […]

  2. bayumurni says:

    Aku sampai tak larat lagi la nak bagi komen kat atas ni,, kalau susah rasa-rasa macam aku nak maki je puak BE END dan UMNO ni,,,, kekekeke,,,

    Kantoi BEE END,,,,,,,,,

  3. ahmad says:

    justice will prevail, but will you be a part of it?

    seize the moment.

  4. Ustazsaid says:

    DSAI kata tawaran perlindungan Kedutaan turki, tapi Duta kata DSAI yg datang sendiri…mana satu betul ni? Lepas beberapa jam, polis report heboh seluruh Msia, tiba2 ancaman bunuh utk DSAI la pulak? Bingung…bingung! macam wayang hindi sudah ni!

  5. ladymariah says:

    Tengok TV3 ke pakcik? Memang media tempatan skrg suka main wayang hindi. Tu yang malas nak tengok. Lebih baik update dr Malaysiakini. Kalau nak tengok TV3 ni susah nak buat pertimbangan sebab timbangan senget. Hehehehe.

  6. Ustazsaid says:

    1….Atas sebab itulah kami membuat keputusan menasihatkan DSAI menerima tawaran Kedutaan Turki untuk melindungi DSAI.

    2.Duta Turki tidak jemput Anwar ke rumahnya
    Bernama
    30 Jun 2008
    PUTRAJAYA – Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini
    berlindung di kediaman Duta Turki di sini ekoran laporan terlibat dalam kes
    liwat, tidak pernah dijemput ke rumah diplomat itu dan beliau juga tidak memohon
    perlindungan politik daripada kerajaan Turki, kata Menteri Luar Datuk Seri Rais
    Yatim.
    Bercakap kepada pemberita di Wisma Putra selepas menemui Duta Turki ke
    Malayia, Barlas Ozener, hari ini, beliau berkata duta itu menjelaskan bahawa
    Anwar datang ke rumahnya bukan kerana diundang dan beliau mahu penasihat Parti
    Keadilan Rakyat itu segera meninggalkan premis itu.

    “Mereka bimbang kehadiran ini memberi isyarat yang tak betul. Kerajaan
    Malaysia terima penjelasan ini. Anwar berada di rumah duta itu bukan bagi
    mendapatkan perlindungan politik tetapi sebagai tetamu.
    “Tempoh belum sampai 24 jam. Jika dia berada di situ lebih lama, kita harus
    ambil pendirian lain. Isu perlindungan politik tidak timbul,” katanya.

    3. Bingung…bingung! Ni bukan lagi wayang hindi ni…mengkali wayang kulit…hehe

  7. ladymariah says:

    Bingung? Akhbar BERNAMA milik siapa?

  8. alexander ah tong says:

    Ustazsaid….. Kedutaan Turkey berhak memberikan perlindungan kepada DSAI sebab DSAI adalah penasihat ekonomi kepada Turkey.

  9. omsabah says:

    saya akan terus memerhati dan memerhati
    http://www.omsabah.blogspot.com/ always support DSAI

  10. bayumurni says:

    Hahahaha,, atau polis malaysia memang tak berani serbu kedutaan Turkey,,
    Takut-takut terbongkar tong taik pihak kerajaan malaysia,, malu ohhh,,,

  11. Watan says:

    Kalau pun benar Kedutaan Turki yang pelawa dari segi hubungan diplomasi memang tepat apa yang Duta Turki tu kata, mana boleh dia kata DSAI dijemput nanti kena halau 24 jam pula.

    Apapun, memang inilah politik dan orang politik sentiasa bersandiwara untuk meraih simpati dan sebab itulah mereka dipanggil politikus oleh orang Indon sebab lepas sandiwara mereka terus lari masuk lubang macam tikus.

    Klau sebelum ni, tak sabar nak tengok Buletin Utama sekarang tak tengok pun tak pa asalkan streamyx on. Maaf kalau ayat selepas ni biadap sikit tapi renungilah kenyataan dan hakikatnya. Orang ada kata (bukan saya) kalau dah biasa makan tahi, tetap akan makan juga sampai bila bila dan ini ditujukan pada ‘kuyuk’ tapi kalau manusia takkanlah tidak belajar dari pengalaman. Hampir – hampir jadi PM ,takkan DSAI sanggup sabotaj diri sendiri kan?

    p/s Kalau ada kuasa di tangan ,nak saja sumbat semua politikus dalam tongkang lepaskan ke laut dan tembak tongkang biar semua lemas.

  12. ustazsaid says:

    sdr watan, ko nak tembak paklah, najib, karpal, wan azizah, syed husin, tok guru, hj hadi…. DSAI sekali ka?

  13. ustazsaid says:

    pn. lady, Bernama pn tlibat dgn konspirasi jugak ka? wah hebat ni…abis satu Msia all-out bikin wayang kulit…sampai duta turki pn tlibat sama ka bikin wayang? hehe

  14. bayumurni says:

    Iya lah termasuk dalam komen ni pon main wayang kulit kekeke,,!!!

  15. Ustazsaid says:

    1.Kata Anwar, pengakuan itu juga bertujuan mengagalkan rancangan beliau untuk membuat satu pengumuman rasmi mengenai empat ahli Parlimen Barisan Nasional melompat Pakatan Rakyat.
    2.Sementara itu Naib Presiden PKR Azmin Ali dakwa empat MP BN akan umum lompat parti di perhimpunan bersama Anwar di Stadium Malawati,Shah Alam malam ini.
    Beliau nyatakan demikian di lobi Parlimen pagi ini

    # Pn. Ladymariah, bdebar2 juga aku mnunggu siapa gerangan 4MP BN tmsuk 2 dr UMNO yg beriya2 nak join PKR ni. Katanya, mlm td d Std Melawati, tp nampaknya mungkin aku tpaksa tunggu satu tarikh baru lagi…d std lain pula?

  16. bayumurni says:

    Sama juga seperti Paklah menangguhkan peralihan kuasa,, masih juga rakyat menungu hinga keakhir ini,,,

  17. ladymariah says:

    Sabar kan separuh dari iman? Sabar… Sabar… Takkan ‘ustaz’ hilang sabar.

  18. Ustazsaid says:

    sabar tu sabar jugak…tp aku excited sangat sdh ni, atau memang ndada yg mlompat? saja2 bikin wayang kulit…hehe

  19. LuPikirLaSendiri says:

    ermm tak payah kelam kabut la..
    semak jer aku tgk.. kalau kene tuduh.. takperlu la gelabah meraban semacam..
    rilek jer la.. behave biar nampak bijak… ni nampak cam kelam kabut…
    tau tau dah ada kat kedutaan turki.. nyuruk situ buat apa… baik duduk
    kat opis PKR dengan penyokong2 buat semayang hajat or buat doa selamat ke..
    takut pasai pa…? takut kene tumbuk? tu la .. mulut tu takde insuran..
    pi panggil orang BAPAK ANJING apesal.. kan kene sebijik.. kerana pulut
    santan binasa, kerana mulut badan binasa. kalau aku panggil ladymariah
    MAK ANJING pon mesti ramai nak debik aku.. hahahaha

    5 kali cubaan bunuh? dasat betul.. dulu masa jadik TPM.. apesal tak siasat?
    ada kuasa ditangan, ada orang suruhan. nape tak bongkar time tu? nape masa 98 tu
    tak bongkar? arsenik la HIV la.. tak mati mati jugak.. sehat walafiat lagi..

    betul la ape yang dicakap oleh USTAZ tu… asik betangguh jer…
    kalau paklah tangguh peralihan kuasa.. kan tu bonus bagi Pakatan rakyat..
    dari dulu semua benda disimpan. dari isu kotak sampai la pengumuman itu ini..
    tapi last2 takde ape ape pon.. pandai je nak manipulate orang.. kalau jadi
    nampak la hebat.. bila tak menjadi.. baru la carik alasan..

  20. Watan says:

    Kalau ikutkan semua la sekali sebab merekakan politikus…lempar batu sembunyi tangan banyak cakap, tapi tak serupa bikin cakap berdegar-degar tapi habuk pun tarak. Cakap berjuang untuk rakyat tapi yang kaya dia dan puak puak dia saja rakyat itu juga masih dan terus menderita.

    Selagi mereka ni tak buat macam Umar Abd Aziz sekurang – kurangnya maka selama itulah rasa tidak puas hati tetap membara termasuk PKR yang tak henti henti ditimpa masalah buatan orang atau buatan sendiri. Maaflaa pUAN DAN RAKAN RAKAN YANG MENDOKONG KUAT pr dan PKR tapi dah meluat sangat dengan kerenah mereka ni termasuk BN and UMNO.

    Sokongan masih pada PR tetapi sokongan biarlah berpada, kalau dah tak betul kita kena banteras walaupun cuma kata-kata atau dalam hati. Teringat golongan Khawarij semasa pemerintahan Ali abi Talib dulu….terlalu banyak berpolitik hingga boleh gugat negara. Tak tumbuh tak melata tak sungguh baik jangan kata….

    Anybody could advise those ppl to toe the line and lead by example?

    p/s – inda juga masuk masuk ni UMNO MPs……haha dah kena ‘clinton’ kot…..

  21. omsabah says:

    Walau apa pun kisahnya sekarang, Team A pertahankan teamnya Team B pertahankan teamnya.
    Macam permainan bola sepak. Kalau Pengadil perlawanannya memang jujur dan pro tidak akan ada kerisauan.Biar sampai ke masa tambahan, biar sampai ke sepakan penalti.
    Lawan Tetap Lawan.

  22. LuPikirLaSendiri says:

    bukan nak pertahankan sesapa. kalau nak pertahankan sekali pun biarla dengan cara bijak dan berhemah. bukan dengan membuta tuli jer. aku tak sokong kepimpinan kerajaan sekarang ni… anwar lagi la aku tak pandang even kalau dia jadi perdana menteri.

    tak perlu risau tentang pengadil, Allah maha mengetahui, dia takkan aniaya hambanya. takkan Allah nak aniaya anwar ibrahim yang baik lagi ikhlas nak pejuangkan hak rakyat? kalau pun bukan balasan.. mungkin juga ujian tuhan pada beliau. apa yang dikesalkan, dia tidak pula bertindak secara bijaksana dan berhikmah seperti orang yang berilmu. apa yang aku lihat sekarang, manusia ini mencari pelbagai perisai untuk mempertahankan dirinya. Turki, penyokong dan amerika. kenapa perlu risau akan tuduhan yang sekelumit itu yang belum tentu kesahihannya?
    kenapa perlu bantuan orang lain kalau benar diri itu bersih dari segala dakwa dakwi yang digembar gemburkan? Pemimpin yang hebat mampu menangani pelbagai isu dengan baik. ibarat kita sebagai ketua keluarga yang baik, takkan kita nak mengadu pada orang ketiga yang terang terangan punyai masalah yang orang tu sendiri tidak pernah dapat selesaikan dengan cara yang baik (amerika la tu)?

    aku takkan tuduh atau percaya anwar melakukan perkara itu sebelum aku meneliti perjalanan kes ini. namun, aku punya pancaindera dan akal untuk menilai pemimpin yang bakal membawa generasi aku dimasa depan. bagi aku yang penting adalah, bijaksananya seseorang pemimpin dalam menghadapi masalah, kerana semasa keadaan sangat selesa tiada apa yang perlu dibisingkan, namun bila sesuatu masalah datang, maka disaat itulah perlunya kebijaksanaan dalam menyelesaikannya.

    Sekarang Anwar baru berdepan dengan tuduhan daripada seorang pemuda berusia 23 tahun dan perlu aku menilai cara anwar menyelesaikan masalah ini kerna kalau anwar jadi perdana menteri aku bergantung pada pemimpin yang mampu selesaikan masalah negara, mungkin juga berdepan dengan tuduhan negara lain terhadapan malaysia yang tercinta. time tuh dah takde bole nak mintak sape sape tolong dah. Kebijaksanaan pemimpin je mampu menyelamatkan malaysia. tapi tatau la kalau anwar yang lari dulu pegi negara turki mintak tolong kat sana.

  23. bayumurni says:

    Hehehehe,, Tak tumbuh tak melata, tak sungguh baik jangan kata,

    Tepuk dulang paku serpih, katakan orang awak yang lebih,, kekekeke,,,

  24. bayumurni says:

    Siapa mahu percaya dengan ucapan2 yang dibuat oleh pemimpin umno yg ada dan peneraju negara sekarang?
    Manusia yg cerdik dan pandai berpolitik, tidak akan percaya apa saja yg di katakan oleh pemimpin umno pada hari ini, kerena sebelum ini sudah beratus-ratus kali malah lebih dari itu sering berbohongpada rakyat,

    Ketua pembohong nombor satu ialah Perdana Menteri Malaysia dalam kes PRU12 yg lalu sebagai satu contoh yang amat nyata,

    Benar, kenyataan pembohongan itu perlu di buktikan tetapi bagi penulis pembohongan itu, perlu di ajar dgn sikap tegas rakyat itu sendiri,,

    Pemimpin pembohong seperti ini di negara maju sudah lama di singkirkan atau di hukum pancung dari dunia politik mereka bukan pemimpin2 yg mahu menegakkan kebenaran dan keadilan atau membela nasib rakyat seperti berlaku nya di negeri ini,,

    Kenyatan BN dan UMNO tidak ada konspirasi pada DSAI adalah merupakan cakap-cakap kedai kopi dan langsung tidak boleh di terima sama sekali,,

    Walau ia belum berjaya dibuktikan, namun rakyat perlu berhati-hati dan memberi sokongan seratus peratus dengan kekuatan yang ada kepada pemimpin PR setelah sistem perundangan negera ini di bentuk seadil-adilnya dan keselesaan politik dan ekonomi apa bila UMNO menguasai segala-galanya di negara ini,,

    Andaikata DSAI sekai lagi tertangkap dan di bicarakan,, di percayai akan berada dalam situasi paling teruk dan buruk dari dahulu,,

    Justeru itu,, hehe rakyat tidak perlu lagi mengadaikan maruah mereka untuk memberi kepercayaan mereka kepada pemimpin dan parti tersebut yang sering menipu dan pembohong,,,

    SAYA PANTANG DI CABAR,,, kekekekeke

  25. ladymariah says:

    saya pantang dicabar! POLIS kata jangan… hahahaha.

  26. Ustazsaid says:

    sahabatku bayumurni,
    1. ‘dia’ kata ditawarkan plindungan, duta kata dia datang sendiri.
    2. ‘dia’ kata 4MP BN tmsuk 2 UMNO join PKR mlm kemarin d std Melawati, tp x jd sbb’dia ‘ kata…alasan keselamatan.
    aku list 2 dulu ah…agak2 ko siapa la BAPA PEMBOHONG?

  27. bayumurni says:

    Hehehe, Ustazsaid,

    1, dia kata ditawarkan perlindungan,duta kata dia datang sendiri,
    Tak kan lah duta turki nak bagi tau keadaan yang sebenarnya kalau tak jemput napa dia nak buka pintu, sedang kan dunia telah tau kejahatan pemimpin BN pada hari ini,
    Saya nak tanya satu soalan pada ustazsaid,? bagaimana kalau ada seorang yang di buruh polis datang kerumah ustazsaid untuk mencari pelindungan adakah ustaz pelawa orang itu atau di halau terus?

    2, Dsai kata 4MP bn dan 2 umno join pkr,, hehehe
    Adakah itu menjadi ukuran pada BN atau memang sengaja di gempur-gempur kan, siapa lah yang berani buat masa sekarag ini, sedang kan Datuk Yong Teck Lee sendiri di dalam BN pun di ancam oleh kerajaan yang bacul untuk menyingkir SAPP,

    Ustazsaiad,
    Tak payah nak buat-buat list siapa bapa pembohong,
    Rakyat telah di bohongi beratus kali dengan TV1, TV2, dan TV3suku,
    seperti minyak tak akan naik pada tahun ini, tetapi dinaik kan juga dengan melambung tinggi,,

    Saya risau juga pada Ustazsaid takut di bohongi oleh BAPAK PEMBOHONG NO 1 MALAYSIA,,, hehehe,,

  28. ustazsaid says:

    tu la ko bayumurni, ampai2 kna kencing dgn manusia munafik ni…
    1.ko percy dia mau kna bunuh? klu org nak sangat nyawa dia lama dah dia bsepai…tiba2 ja lps sepol report, ada org bunuh…mr bean pn tkjut lawak ni
    2. 4mp bn…dia yg ckp, lps 2 ko slhkn bn jg…btul2 la dia lembu suci…ya la lembu memang bodoh!
    3. klu nak cari plindungan pn jgn la pg turki, turki ada apa…bola euro blh la pg semi…pg la USA, Britain, Australia ka…baru la gempak. Ni pg turki…apa kelasss gitu!
    4. Kalau org 2 lari sbb takut kna tuduh…aku panggil polis, klu dia mau kna bunuh pn aku call polis…sbb aku kira sampai bila mau sembunyi…last2 kuar juga, kelakar 3x.

  29. LuPikirLaSendiri says:

    sibayu ni da kene angin bayu…
    biarla dia ustaz.. bukannya dia reti ape ape.
    mmg tak gentlemen main lari2 ni ustaz.. nak pi kedutaan buat ape..
    biarla dijemput sekalipun.. nuar patut tolak je mana2 bantuan..
    pemimpin yang hebat.. mampu hadapi masalah dengan baik, cool and steady..
    bukannya kelam kabut cam nuar tuh.. bayangkan kalau dapat jadi PM..
    malaysia hadapi masalah tuduhan ada pengganas, atau ada simpan
    senjata biologi .. takkan nak minta bantuan orang juga? atau PM nuar nak
    lari dulu nyuruk? tak salah rasanya aku nilai nuar dengan tindakan yang dia buat
    sekarang… pastu salahkan semua orang, tak kira la orang tu bersalah ke tak..
    kalau nuar buat macamtu jugak pada negara lain, telanjangkan hal2 negara lain yang
    menuduh malaysia macam2, provoke terus2 negara2 yg tuduh kita.. aku rasa daripada
    orang tak serang pon jadik serang..

    aku tak pernah kata nuar liwat orang, aku juga tak kata najib bunuh orang, aku tak
    kata sape sape pon bersalah… tu biar keadaan dan masa tentukan, yang penting
    bagi aku.. cara berdepan dengan masalah, keperibadian yang bijak dan berhikmah..
    nuar tu bijak.. tapi bijak yang tah hapa2. langkahnya tak seperti yang aku harapkan.
    tak melawan tak beerti kalah, bijak dalam menyusun langkah, bukan emosi yang patut didulukan. semua ni tercipta sebab kecewa dan emosi je… sebab tak dapat jadi PM 98, ingatla satu benda… perjuangan yang dimulakan dengan emosi dan simpati, takkan bertahan lama… ibarat cinta sebab kesian… haha sendiri pk la.

  30. bayumurni says:

    Hai puak-puak UMNO, Malaysia ni bukan kamu yang punya rakyat yang punya, rakyat yang punya hehehehe,,

    TPM Najis Razak cakap mula-mula dia tak kenal siapa itu Sayfool, semalam bila wartawan usulkan soalan tiba-tiba dia mengaku pula,,,
    Apa komen kau orang wahai agen-agen BE END dan UMNO ni?

    Dalam masa yang sama juga dia mengaku tak kenal wanita monggol,, apa sudah jadi keterangan fakta dia ni,,,, muka nampak pucat je, badan nampak letih-lesuh, nak angkat dari wartawan, berucap dalam kebengongan,,,

    La ni boleh di katakan pembohong nombor 2 malaysia, dan kita sama-sam saksikan pembohong-pembohong yang seterusanya di dalam menteri-menteri BE END dan UMNO ni,,,

    LuPikirLaSendiri,,

    Apa awak ingat BE END dan UMNO ni gentelmen kah? mereka lagi pengecut dan bacul bila bertempur dengan parti lawan dari dulu, kini, dan selamanya,,,

    Bagi lurus dulu ekor anjing baru lurus cakap BN,,, hehehehe,,,

  31. ladymariah says:

    hahaha. sampai bila la lurus tu ekor anjing aaa? :P~

  32. bayumurni says:

    Kalau BN betul-betul berkuasa di dalam dunia ini,,, kakakakaka
    ko ni ladymariah mau pecah peryt ku ketawa,,kakakaka,,wakaka,,

  33. takdeorangpeduli says:

    aku tak sebut pon pasal bn ke pasal umno ke..
    ko je main lari2 pasal bn la umnola..
    aku cerita pasal kerekter.. kalau kerekter macam ko ni
    suka anjing2.. biasala.. mmg kerekter ko begitu..
    anjingkan camtu.. lari sana lari sini…

  34. ladymariah says:

    siapa yang lari ni sebenarnya? hehehe. jarak jauh ka dekat? ekekeke…

  35. LuPikirLaSendiri says:

    anjing yang lari.. lari setempat plak tu..

  36. bayumurni says:

    Aikk takderorangpeduli,, macam main kasar pula ko ni,, aku tak sebut BN tu macam anjing,, cuba kau baca dulu betul-betul petikan di atas tu,,,

    Lain pula kau ni,,! kau sebutkan kereter aku macam anjing,,, ok aku terima kalau macam itu,,, tapi kalau cara kau begini memang tak salah kau ni macam *******!!! lah kau tau kah…

  37. bayumurni says:

    LuPikirLaSendiri,,

    Anjing tak pa kau sebut pada ni,,, jangan kau pula macam BAPAK AYAM kat sana,,,
    NATANGGG,,,!!!!!,,hehehehe,,,

  38. LuPikirLaSendiri says:

    takpe la jadik bapak ayam… banyak ayam betina… dapat banyak telor…

  39. Diam Ubi says:

    hahaha…
    betul2 lawak senario..
    adeiii..anjing pun manyak yg beguno tau.tu anjing2 pengesan pulis gerak2 khas.dapat tangkap urg bawak dadah..DADAH ok!bukan dada…harhar
    tapi.kalau BAPAK AYAM..hah!Lu pikirrrrrrrrrrrrrrr la sandiriiiiiiiiiiiiiiii!!!!hahahahas

    trus aku dapat idea,seperti anjing dengan bapak ayam..bg menggantikan pepatah sepeti anjing dgn kuceng…agak2 la,kalau anjing ngan bapak ayam gaduh/sparing/wrestling/bahantam..sapa bekakai ah?
    Lu pikiiiiiirrrrrrrrrrrrrrrrrrr la sandiriiiiiiiiiiiiiii!!!hahahaha

    haddeiiii…tu la lupikirlasendiri–>lu pikir la sendiri!!!!

  40. Diam Ubi says:

    alamak!!!!telebihhhh sudahhh!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: