Jihad Sharizat di Permatang Pauh

Dia Tewas di tangan Kak Nurul

Dia Tewas di tangan Kak Nurul

 

Pilihanraya kecil Permatang Pauh is around the corner. Sharizat kata mahu menentang DSAI dengan cara ‘jihad’. Perjuangan Islam seperti ini menjadi popular untuk menentang DSAI kerana mereka tahu itu sahaja senjata mereka yang tinggal setelah belajar dari perjuangan reformist penentang kerajaan. Kawan-kawan, tolong terangkan kat aku apa maknanya jihad. Wanita seperti dia yang pakai tudung sekerat-sekerat ni boleh cakap pasal ‘jihad’ tak? Saya tidak mempertikaikan, dan jauh sekali menghina agama tetapi something is wrong somewhere…

LAWAN TETAP LAWAN!

52 Responses to Jihad Sharizat di Permatang Pauh

  1. bayumurni says:

    Saya tak nak bagi komen dengan lebih lanjut lagi lah Mariah,

    Saya bagi laluan pada yang lain dulu leh,, Sharizat ni nak citer pasal jihadddd…
    Wakakaka…

    Baik dia ni kawinkan jer dengan saya ni,, boleh juga saya korek harta bapak dia dan bagi pada rakyat-rakyat malaysia yang masih miskin dan papa kedana yang dia simpan berpuluh-puluh hasil dari duit rakyat.

    Hehehehe,, kawan-kawan ayuh korang bagi komen dulu sebelum saya naik angin dengar dia cakap Jihad pada bangsa sendiri.
    Kalau tak nanti gambar dia ni saya hantar kat majallah Playboy, di muka pertama, kekekeke,,,

  2. AnakMudaParlimenBatu says:

    Itulah makna istilah jihad buat anak mami seorang ini, jihad sesama Islam yang bukannya kejam atau terlampau jahat, apasal tidak jihad dengan perasuah dan gila kuasa …

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

  3. ustazsaid says:

    Mungkin sharizat ni mau bjihad blwn dgn orang yg bak kata orang, kokok bdegar2 ekor bgelumang taik, atau mungkin juga dia bjihad blwn dgn orang yg c Saiful sudh bsumpah mliwat dia. Ladymariah, apa pendapat ko ? aku tunggu komen ko

  4. ladymariah says:

    Salam…

    Seperti yang dijangkakan dari awal, Saiful akan membuat akuan sumpah dikala ‘penamaan calon’ dah dekat ataupun ketika ‘hari pembuangan undi’.

    Persoalan yang kita harus ambil kira, adakah Saiful juga dipaksa seperti ‘mangsa liwat fitnah’ pada konspirasi 1998? Tidakkah apa yang berlaku sekarang ini sangat ketara ada sesuatu yang tidak kena tetapi diputarbelitkan melalui media arus perdana?

    Kalau petang semalam Saiful sudah bersumpah bahawa dia diliwat tanpa kerelaan, kenapa tuduhan mahkamah menjurus kepada ‘suka sama suka’?

    Saya tegaskan sekali lagi, ini adalah konspirasi untuk menjatuhkan Anwar. Perjuangan jihad lebih sesuai diutarakan oleh Anwar sebagai umat Islam yang telah dianiya. Kita jumpa di Permatang Pauh ya, Pakcik Said🙂 peace…

  5. bayumurni says:

    Begitula BE END dan UMNO kalau sudah nak hancur lebur,
    Baru ingat al quran la, baru ingat berjihat la baru la nak ingat membela bangsa melayu,
    Selama mereka duduk di atas kerusi empuk, setiap hari berita tv3suku menyiarkan rancangan bersamamu,
    Mereka dan puak-puak inilah juga yang cuba mengapi-apikan orang melayu dengan bangsa-bangsa lain di malaysia dan puak inilah juga yang berani mengapi-apikan dan derhakanya mereka ini kepada rajanya,

    Rakyat telah nampak diatas permainan politik, mereka inilah yang amat mengotorkan politik di malaysia dan di dunia,
    Selama ini umno dan be end sama sekali tidak mempedulikan tentang hak-hak orang melayu, kenapa mereka baru sekarang ini tampil menyuarakan hak-hak kemelayuan ? sedangkan selama ini umno dan be end lah yang menjahanamkan hak-hak orang melayu yang sebenarnya,
    Lagi satu yang ada melekat pada diri pemimpin umno dan be end ini yang amat susah di ubah dan di buang ialah Dendam kesuma mereka yang telah bertegar di dalam hati yang hitam mereka selama ini,

    Ini dapat di buktikan dengan perangai mereka yang takut kalah sombong dan berlagak sebagai seorang pemimpin di malaysia ini,

    Memang telah di jadualkan dan masanya untuk kerajaan yang ada sekarang ini di tumbangkan atas dasar banyak penyelewangan dan birokrasi di dalam kerajaan,
    mereka cari lah sejarah dunia tidak ada satu pun empayar kerajaan yang boleh bertahan berratus-ratus tahun lamanya,,
    walaupun impian be end dan umno untuk hidup seribu tahun lagi,,
    yang pastinya be end dan umno akan merasa kehancuran dan kekalahan pada masa ini,,,

  6. gagakhitam says:

    ini bukan JIHAD tapi dendam pada pkr kerana tewas dgn si nurul… la ni nak pakai istilah jihad pula… jangan sampai si makcik ni JILAT ludah sendiri dah le…..
    LAWAN TETAP LAWAN…..

  7. bayumurni says:

    Mengapakah sumpah si saipol di saat pilihan raya kecil di permatang pauh baru di timbulkan,?

    Mengapakah yang penuduh pula ( Saipol Bukhari) yang mengangkat sumpah di masjid yang suci digunakan oleh barisan nasioanl demi kepentingan perti mereka?

    Mengapakah Sharizat mengisytihar jihat pada DSAI,?

    Ternyata kerajaan BE END dan UMNO mengunakan agama Islam untuk terus di salahgunakan dan mengaibkan sesama insan selagi dinamakan melayu,
    Walaupun siasah demi politik mereka sedari songsang dan amat-amat kotor dan jijik,
    mereka tetap akan teruskan untuk mengumpul dosa-dosa mereka,
    Beginikah carakah pemimpin malaysia? yang tidak tau erti malu,!!!
    Kerana duit yang telah di makan hasil dari duit rakyat malaysia yang suci,

  8. the footprint says:

    jangan jual bangsa melayu…UITM boleh..ehehe

  9. the footprint says:

    BUKIT MERTAJAM 16 Ogos – Hari penamaan calon pilihan raya kecil kawasan Parlimen Permatang Pauh hari ini dicemari insiden ganas dan kempen agresif para penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Di Lebuh Raya Kulim-Butterworth berdekatan pusat penamaan calon Institut Perguruan Tuanku Bainun (IPTB) di sini, dua jurugambar termasuk seorang dari agensi berita asing dibelasah oleh sekumpulan penyokong parti itu ketika kedua-duanya sedang membuat liputan.

    Dalam insiden kira-kira pukul 1.30 petang itu, jurugambar akhbar New Straits Times, Mohamed Sairen Mohamed Nahfis, 26, dan Halim Berbar, 28, dari HBL Press News, Perancis, bukan sahaja teruk dipukul malah mangsa kehilangan kameranya yang dilarikan kumpulan terbabit.

    Kejadian itu berlaku sejurus selepas berakhir proses penamaan calon yang mana para penyokong PKR bertindak mengepung dan menyerang sebuah kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki oleh penyokong BN.

    Mohamed Sairen yang menyaksikan kejadian itu cuba merakamkan insiden tersebut dari atas kenderaan berkenaan kemudiannya turut diserang.

    Terdahulu, tindakan provokatif dapat dilihat apabila penyokong PKR membanjiri perkarangan pusat penamaan calon dengan mereka menghamburkan kata-kata kesat seperti ‘anjing, barua dan anak haram’ ke atas para penyokong dan pemimpin Barisan Nasional (BN) yang mengiringi Datuk Arif Shah Omar Shah.

    Antara yang turut dilemparkan kata-kata nista itu ialah Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

    Tindakan agresif penyokong PKR itu bertentangan dengan jaminan Setiausaha PKR Pulau Pinang, Abdul Malik Kassim pada 3 Ogos lalu yang meminta pengikut parti itu menjaga perlakuan mereka termasuk memberi layanan yang baik kepada semua petugas media sepanjang kempen pilihan raya tersebut.

    Perilaku tidak bertanggungjawab penyokong PKR tidak berhenti setakat itu sahaja apabila pagi ini sekumpulan lelaki yang memakai baju-T berlogo parti tersebut tanpa segan silu meraba sekumpulan ahli Puteri UMNO malah bertindak liar meludah mereka.

    Kejadian kira-kira pukul 10 pagi ketika anggota Puteri itu sedang menuju ke pusat penamaan calon hampir mencetuskan pergaduhan di antara penyokong kedua-dua parti tetapi keadaan tegang itu dapat dikawal oleh pasukan polis yang bertugas.

    Najib yang mengulas insiden ganas penyokong PKR itu menyatakan rasa kesal sambil menyifatkan mereka tidak menghormati undang-undang sedia ada.

    Nada sama turut disuarakan oleh Shahrizat yang menganggap pengalaman beliau melewati laluan menuju ke pusat penamaan calon hari ini sebagai bukan sahaja menakutkan malah memalukan.

    ‘‘Mereka mencarut, maki hamun dan buat isyarat lucah terhadap kaum wanita dan ibu.

    ‘‘Malu saya apabila ada ibu dan bapa yang bawa anak kecil juga melihat perlakuan itu,” katanya.

    Sementara itu, Ketua Puteri UMNO, Datuk Noraini Ahmad berkata, kejadian penyokong PKR meraba ahlinya tidak sepatutnya berlaku terutama membabitkan penyokong Melayu beragama Islam.

    ‘‘Ini belum apa-apa lagi dah tunjukkan kekasaran. Budaya samseng di kalangan pemuda pembangkang sudah ada, pada hal ini baru hari penamaan calon.

    ‘‘Kumpulan lelaki yang meraba dan meludah jentera Puteri UMNO itu kena hormat dan melindungi golongan wanita, bukannya melakukan perkara tidak senonoh,” katanya.

    utusan malaysia online

  10. boikot utusan says:

    boikot utusan! cuma tahu ampu BN dan memburuk-burukkan pakatan rakyat. utusan adalah melacur etika kewartawanan!

  11. the footprint says:

    KUALA LUMPUR 16 Ogos – Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Teknologi Mara (UiTM) menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat bangsa apabila bersetuju dengan cadangan agar universiti itu dibuka kepada bukan bumiputera.

    Yang Dipertuanya, Lukmanulhakim Mohamad Idris berkata, tindakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menyokong cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, sebagai percubaan untuk memusnahkan peluang anak bangsanya untuk terus maju.

    ”Beliau seperti ingin mempertikaikan kuasa Yang di-Pertuan Agong kerana penubuhan UiTM adalah selaras dengan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan berkenaan dengan hak istimewa orang Melayu,” katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau berkara, persatuan pelajar itu amat kesal dengan tindakan Anwar yang menyokong cadangan Abdul Khalid supaya UiTM membuka kuota 10 peratus kepada bukan bumiputera dan pelajar asing.

    ”Kenapa seorang pemimpin Melayu seperti beliau sanggup menyokong cadangan yang bakal meranapkan masa depan anak bangsanya sendiri,” ujarnya.

    Semalam, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertahankan cadangan Menteri Besar Selangor itu supaya kuota 10 peratus UiTM dibuka kepada bukan bumiputera dan bangsa asing malah menyifatkan jumlah tersebut adalah kecil dan tepat pada masanya.

    Sementara itu, Yang Dipertua MPP Universiti Sains Malaysia (USM), Muhammad Syukri Ibrahim berkata, seorang pemimpin Melayu tidak seharusnya menyokong cadangan tersebut kerana UiTM adalah hak masyarakat Melayu dan bumiputera.

    Beliau berkata, Anwar tidak seharusnya menyokong sebarang cadangan untuk menggadaikan hak keistimewaan masyarakat Melayu dan bumiputera.

    ”Beliau seharusnya rasional dengan tindakannya menyokong cadangan tersebut kerana ia akan mencetuskan kemarahan masyarakat terutamanya Melayu dan bumiputera di negara ini.

    ”Sekiranya cadangan ini diluluskan, maka generasi masa depan akan menderita kerana harta mereka telah tergadai,” katanya.

    Yang Dipertua MPP Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Mohd. Hafiz Asmadi berkata, seorang pemimpin Melayu tidak seharusnya mempertahankan sebarang cadangan yang bakal memusnahkan masa depan anak bangsanya sendiri.

    Beliau menegaskan, sebagai seorang pemimpin, tumpuan utama seharusnya diberikan kepada bangsa sendiri dan perkara itu tidak boleh dipertikaikan.

    ”Kita sudah jauh ketinggalan dan UiTM adalah medan terakhir bumiputera untuk menghidupkan kembali persaingan di negara ini,” katanya.

    utusan malaysia online

  12. the footprint says:

    IPOH: Beberapa perwakilan Pas yang mengambil bahagian dalam perbahasan ucapan dasar Presiden semalam rasa kurang yakin terhadap rancangan Pakatan Rakyat bahawa untuk menubuhkan kerajaan Pusat menjelang 16 September ini.

    Perwakilan mahu ahli Pas tidak terlalu terpengaruh dengan andaian itu kerana ia boleh menjadi satu bentuk pembohongan kerana sehingga ini tidak ada pihak yang mengetahui kedudukan sebenar dakwaan itu termasuk di kalangan pucuk pimpinan Pakatan Rakyat sendiri.

    Sehubungan itu, mereka juga mahu Pas berhati-hati ketika menjalinkan hubungan dengan rakan lain dalam Pakatan Rakyat agar hubungan yang terjalin turut memberi manfaat kepada parti itu.

    Wakil Terengganu, Mohd Nor Hamzah, berkata pemimpin dan ahli Pas tidak perlu bercakap calon ketua atau Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menubuhkan kerajaan Persekutuan.

    Katanya, tindakan berkenaan adalah pembohongan kerana perpindahan sejumlah Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) ke Pakatan Rakyat menjelang 16 September ini belum tentu berlaku.

    Beliau berkata, selain itu, identiti 30 Ahli Parlimen yang didakwa akan bertukar parti itu juga tidak diketahui oleh pemimpin Pas.

    “Kalau kita bercakap juga mengenai hal ini, kita berbohong…. Kita hanya berkawan dalam Pakatan Rakyat, bukannya berkahwin.

    “Kalau berkahwin, kita tahu rahsia isteri kita. Tapi, kita tidak tahu rahsia kawan kita,” katanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Payung.

    Wakil dari Pahang, Hamzah Jaafar pula ketika menyokong ucapan dasar Presiden mengingatkan pimpinan parti itu supaya mengamalkan sikap berhati-hati dalam hubungan kerjasama dengan Pakatan Rakyat.

    “Ia (hubungan) macam berada dalam alam rumah tangga. Ada sikit kelam kabut. Contohnya suami…dia perlu sentiasa mengucapkan perkataan ‘I love U’ kepada isteri kerana perkataan itu digemari isterinya.

    “Jika berjauhan pula… isteri lebih suka suaminya mengatakan tidak dapat tidur lena kerana merindukan isteri walaupun pada hakikatnya suami sedang lena tidur,” katanya.

    Sementara itu, wakil Pulau Pinang, Mohd Fahmi Abdul Wahab, kecewa dengan pentadbiran kerajaan negeri yang diterajui DAP yang seolah-olah meminggirkan sama sekali Pas walaupun jentera parti itu yang bertungkus-lumus memastikan kemenangan Pakatan Rakyat di negeri itu.

    “Selepas empat bulan pemerintahan, kita (Pas) seolah-olah terpaksa tidur di atas beranda… sekurang-kurangnya (beri peluang) tidur atas anjung atau sofa pun, tidak mengapalah,” katanya.

  13. ladymariah says:

    orang BN memang suka ‘tidur’ mcm bapa diorang…

  14. the footprint says:

    bagus lagi tido dari org PKR suka ‘mimpi’ mcm bapa korang gak..hahaha
    fikir-fikirkanlah…hehehe

  15. the footprint says:

    tu lah..dah tau ‘gemuk’ wat pa gi selindung kat ‘tiang lampu’…hahahaha

  16. paklahtido says:

    BALA SAIFUL DAH MULA TURUN..tapi turun kat KEPALA BATAS pulau pinang..pasai PM orang sana~ kepala batas BANJIR DAN RIBUT. perlahan-lahan sepol akan jadi mcm pemfitnah yg lain…

  17. bayumurni says:

    JANGAN KAU SANGSI KEMANA ARAH MU,

    JANGAN KAU RAGUI KEYAKINAN MU,

    LANGKAH MU TIDAK SUMBANG,

    YANG ZALIM PERLU DI TENTANG.

  18. bayumurni says:

    Itula cara UMNO untuk mengaibkan bangsa melayu khususnya di malaysia,,
    UMNO paling suka bila agenda fitnah,, dan paling suka sekali kalau memecah belah kan kaum di malaysia ini,,

    UMNO dan BE END lah paling nombor satu,, mereka juga lah yang paling derhaka pada sultan, mereka juga lah yang mencetus kan peristiwa 13mei pada kaum lain-lain setelah kalah di dalam pilihan raya suatu ketika dulu,

    sekarang peristiwa ini berulang sekali lagi adalah petanda kehancuran UMNO di alam sejagat ini, kita lihat saja lah fitnah UMNO yang telah di lakukan selama dalam tahun 2008 dan 2007 rakyat dapat melihat dengan jelas keburukan dan kedangkalan UMNO itu sendiri,

    Sebenarnya UMNO itu lah yang menghancurkan orang-orang melayu itu sendiri bukan nya bangsa lain seperti yang di uwar-uwarkan mereka,
    Kerana mereka sudah tamak kan kuasa dan harta untuk menjadi pemimpin yang mengunakan kuasa yang telah di amanatkan oleh rakyat, tetapi UMNO dan BE END telah menyelewangan amanat rakyat yang telah di beri,

    Maka bersedia lah menerima apa jau hakikat dan berani lah berpijak di bumi alam yang nyata ini dengan kekalahan yang paling ngeri buat UMNO dan BE END,
    AMINNNNN,,,

  19. ustazsaid says:

    Soalnya, bukan bila sumpah dbuat, tp saiful dah bsumpah, ndakan takut kena laknat ? Berani kerana benar…cakap lawan tetap lawan…pjuangan konon…bsumpah? macam2 dalih.
    Makan duit rakyat Msia? kalau btul la kan, ‘dia’ tu time jd TPM dulu lagi banyak makan woo…cuba baca sejarah dia…sbb tu PAS sdh mula curiga, DAP & PKR memang la suka time ni ja durang ada pluang.

  20. bayumurni says:

    Kalau PKR dapat di lihat kelemahanya di seluruh media tv1, tv2 dan tv3suku yang di bawah kerajaan,,

    Tetapi kenapa pemimpin UMNO yang merada punggung puteri UMNO suatu ketika tidak di hebohkan dan tidak di ambil tindakan sekeras-kerasnya macam hati batu UMNO,??

    Kalau PKR di label kan budaya samseng,, kenapa pembunuh wanita mongol tidak di hebohkan selama ini ?
    Ternyata pemimpin UMNO dan BE END malaysia amat kejam dari kaum-kaum Yahudi, bukan kah begitu???

    Sudah lah jahat lagi jadi pembunuh mana mungkin jadi seorang pemimpin yang berkalibar lagi dayus,,,

  21. bayumurni says:

    Kalau betul DSAI makan duit mana bukti nya kenapa tak di buktikan??
    Sedangkan malaysia di antara yang tercanggih di dunia konon-kononya,

    Kenapa UMNO dan BE END bila dalam keadaan begini baru balik merujuk pada pandangan Islam ? sedangkan mereka selama ini UMNO dan BE END ketepikan islam sejagat dan menghina islam itu sendiri,,

    Lihat saja lah tv3suku yang menganjurkan GANGSTAR,, satu bentuk hiburan yang dari sudut islam,,

    Kenapa isu liwat sekarang ini baru mengunakan islam yang sebenarnya walahal UMNO dan BE END selama ini tidak mengaku adanya Tuhan,,,

  22. bayumurni says:

    Kadang-kadang Menteri kalau semua majoriti melayu susah juga,, sebab kalau ada kesilapan senag saja di tutup atau di buang saja kes tersebut,,
    Di sebabkan apa? kerana atas dasar kemelayuan konon-kononya, ini lah terjadi nya bila di malaysia yang ter diri dari parlimen yang kesemua nya orang-orang melayu,

    Yang salah di betulkan, yang buruk perangai di tutupkan atas dasar kemelayuan,
    Yang makan duit tak akan di ambil tindakan dan masih bebas kesana dan kemari,
    Inilah pentadbiran UMNO dan BE END sealam ini

  23. bayumurni says:

    Manusia kalau sudah gila kekayaan walau sekali pun bersumpah dengan ayat-ayat suci, tetap juga mendapat habuan rm 10 juta, untuk sekali sumpah pada BE END dan UMNO,,hehehe

  24. bayumurni says:

    Pas kah yang curiga terhadap PKR atau BE END dan UMNO yang nampak gelisah terhadap PKR yang sedang menonjol,

    Atau memang BE END cuba menghasut dan mengapi-apikan PAS untuk keluar dari PKR, sememangnya inilah kerja UMNO dan BE END yang suka mengapi-apikan di antara orang-orang melayu di malaysia khususnya,
    Patut lah kebanyakan filem melayu yang dulu-dulunya menimbukan fitnah dikalangan orang melayu itu sendiri dengan lidah yang sangat tajam dan berbelah seperti ular,,,

  25. bayumurni says:

    MERDEKA !! MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

    BEBASKAN DIRI DARI PENJAJAHAN !!

    BARISAN NATIONAL!!!

  26. Sorry for my words, its just for UMNO’s

    Jihat kepala otak kamu..!!!

    UMNO PENIPU BANGSA MELAYU.

    UMNO KHIANATI RAKYAT

    UMNO CEMARKAN AGAMA ISLAM

    UMNO MESTI DIHAPUSKAN.

    http://www.kerajaanrakyat.com/

  27. bayumurni says:

    BERSATUUUU KITA BERSATUUUUU ,

    MENJULANG PEMIMPIN MELAYUUUU,

    UMNOOOOO TERUSSSSS MAJUUUUU,

    MENIPUUU UMATTT MELAYUUUUUUU, !!!!

  28. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Salam..

    Kepada footprint…Jangan anda berbiacara SOAL UITM, SOAL PRINSIP PAS dan ISU DIPERMATANG PAUH seperti Jurugambar diserang..dan raba meraba …KLU SETAKAT berpandukan UTUSAN MELOYA, TIBI3 dan Radio Tipu Rakyat…(RTM)….

    Saya CABAR anda supaya salinkan semula isi kandungan Utusan Melayu dlm web yg BERBOHONG DAN TERSYOK SENDIRI mengatakan Tuan Guru NIK Aziz menyokong sumpah saifool tu..(Utusan dah padam kot )

    Footprint…..BN menggunakan anak2 muda yg merempit lah.. tu lah byk insiden sbenarnya.. Raba puteri UMNO tu..diorg yg wat lik kot.hahaha.. dungu btl ko x pikiq

  29. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Isu MENYERANG Jurugambar yg naik keta frontier tu…..

    Dikawasan itu terdapat diantara 3 angota polis trafik yang melihat kejadian. kerana berkawal disitu kerana kesesakan amat teruk yang peliknya polis tersebut lihat sahaja tak pun leraikan seorang angota polis belari ke dua trak FRU yang dalam perjalanan keluar dari kawasan tersebut untuk memasuki lebuhraya tetapi FRU tersebut terseyum dan trak mereka terus berlalu sedangkan mereka nampak kejadian tersebut , seorang trafik mengarahkan seorang angota pergi beritahu beritahu TUAN**** . tetapi polis moto polis tersebut macam tak ada minyak mungkin minyak mahal kut!…..persoalannya kenapa kereta tersebut memasuki kawasan yang jam dan penuh dengan para penyokong PR kenapa mereka tak keluar terus ke lebuh raya? disini kita melihat pihak berkuasa lemah dalam meguruskan trafik sepatutnya jalan dikawasan tersebut di buat sehala sehingga tamat penamaan calon. dalam suasana tegang sepatutnya pihak berkuasa cuba mencari kaedah terbaik supaya tiada pertembungan jalan atau tempat supaya kejadian ini tidak berulang.kita lihat terlalu banyak kelemahan pada hari penemaan calon tersebut belum pernah kita lihat ada barisan BN yang datang lewat dan melalui dalam kawasan PR bukan kah ini akan menekankan keadaan.

    dalam isu ini ada dua sebab yang menjadikan ia berlaku

    1. Orang BN mamasuki kawasan PR dengan memandu dengan laju.(Bodoh rmi org pun nak blagak) td ada kuar TV3 pemandu tu

    2. pihak POLIS tidak bertegas…KUDA TUNGGANGAN BN bah tu

  30. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    PAS perlu perkukuh Pakatan Rakya_HarakahDAILY
    IPOH, 17 Ogos (Hrkh) – PAS perlu memperkukuhkan Pakatan Rakyat memandangkan Umno sudah jelas tidak mahu kepada Islam dan sekiranya dibiarkan Malaysia akan menjadi seperti Turki.

    Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, tidak perlu hendak bermuzakarah dengan Umno memandangkan parti itu sudah jelas tidak mahu menerima Islam.

    “Kalau hendak muzakarah juga kita tanya mereka sebab apa tidak mahu menerima Islam dalam semua aspek kehidupan termasuk ekonomi dan budaya. Kita kena tanya mereka di mana tidak kena Islam sehingga Umno tidak mahu menerimanya.

    “Hanya ini sahaja yang boleh.. kalau kita hendak muzakarah dengan Umno,” katanya ketika berucap mengulas usul memperkukuh Pakatan Rakyat yang dibentang wakil Dewan Pemuda pada muktamar hari terakhir pagi ini.

    Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan memberitahu, ketika beliau hendak datang ke Perak, beliau diminta menyampaikan khutbah di sini.

    Namun katanya, setelah sampai di Perak diberitahu pula beliau tidak boleh berkhutbah.

    “Saya hendak tanya siapa yang tidak berikan kalau tidak Umno yang sejak dari dahulu lagi tidak mahu orang ramai mendengar ceramah agama.

    “Jadi buat apa kita hendak berunding juga dengan mereka yang tidak mahu membenarkan orang ramai mendengar ceramah agama.

    “Saya pun hairan, satu pihak hendak berunding dengan Umno dan satu pihak lagi hendak perkukuhkan Pakatan Rakyat, macam mana boleh berlaku sedemikian. Ini menggelirukan orang ramai,” tambahnya.

    Beliau juga bimbang sekiranya dibiarkan Umno terus menguasai negara, tidak dapat ditolak kemungkinan pada masa akan datang al Quran juga akan dicetak dalam bahasa Melayu seperti yang dilakukan di Turki semasa di bawah Kamal Antartuk.

    Menurutnya, penyakit itu akan berlaku di Malaysia kalau kita biarkan parti itu menguasai pentadbiran negara. Beliau juga berkata, PAS dan Pakatan Rakyat perlu membuktikan orang Melayu hidup sejahtera di lima negeri yang ditadbir di bawah Pakatan Rakyat.

    “Kalau Umno tiada di muka dunia ini.. orang Melayu pun tidak rosak. Di lima negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat sekarang orang Melayu pun boleh hidup juga,” katanya.

    Mursyidul Am juga menegaskan penerimaan orang bukan Islam kepada Islam itu menjadi perkara utama baginya. Kata beliau orang Cina, India dan orang Asli boleh menerima perjuangan PAS sehingga mencapai kejayaan besar pada pilihan raya umum lalu. Oleh beliau sekali lagi menegaskan Pakatan Rakyat mesti diperkukuhkan.

  31. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    isu UiTM….Satu perhimpunan yg sia2. buang masa budak2 U…(bodoh mau p U tp X belajar.. p BerDEMO PULA)…dulu BN ckp DEMONSTRASI BUKAN BUDAYA KITA.. siap siar diTV 1 sblum PRU g…..hahahhahahah.. ko tak ingt ka tu footprint…oiiii

    Saudara Saudari… logik akal org2 kampung pun tau.. MB Tan Sri masakan mampu melaksanakn kenyataan tu.. TU KERJA dari PUSAT…ja yg mampu ubah dan luluskn.. yg korg mara2 melenting tak pasal2 wt apa….

    KOUTA KE IPTA DAN KE MARA dah dilaksnakn…anda tak ,MEMBANTAH..Tp plak anda sokong COZ Bn YG WAT…Betul2 pemikiran rakyat jd sempit coz Bee End NI….

  32. the footprint says:

    hahaha…c bajau ni pon satu..ko g la sendiri amik salinan dia..ehehehe..ko kasi sedia amik bukti..per hal suru org plak..malas ker takot…eheheh
    tula..kalo dah taksub sangat,taik ayam disangka madu..ehehe..mang bah kalo orng pkr ni..mcm israel..kunu dorang jak yang bagus..tuduh org leh laa..hahahahahaaa

  33. sabahan says:

    tula tu..kunu PKR pembela rakyat..ehehe…sudala korang..ingat korang masuk PKR tu maksum da sangat ker..PKR ni bawak orang guna kata kesat disini jak..ehehe..tu pon bukan cara islam tu..tu cara yahudi..suka tgok kelemahan org len pdhal kesalahan sendiri xnampak..cara yahudi gak tu..sedarla bah diri tu..jan judge org len kalo diri tu da sempurna..ehehe..

  34. sabahan says:

    ingat org2 PKR semua pakai tudung labuh ker???
    hahahaha…korang tu pon ader gak yang pakai tudung…eeheheh.hampeh..nak cakap buka mata..ehehehee

  35. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    abis tu.. Ko yg suka sgt ngan UTUSAN MELOYA TU… hahahahah menipu jak kerja diorg.. dulu2 bolehlah menipu rakyat wei…sekarang macam2 ada..(Kata pak abu)

    Taksub! hahahaha org BN lagi taksub dengan PRESIDEN dan NAIB PRESIDEN..Jawtan ikut tradisi kunun.. nda bule lwan ketua.. klu lwn nda dapat lah MONEY…tu lah UMNO BN DULU KINI dan SELAMANYA..

    tgk TUN Mahathir… dulu bukan main disyg2 lagi.. dicium tgn lagi…OLEH UMNO2 yg taksub…sekarang apa sudah jadi..mau lari uda ke luar negara klu PAKATAN MEMERINTAH.. org UMNO nda mau dia suda.hahahahah….NIAT dengan PEMIMPIN yg budu…cam tu lah.. KEPALA ORG UMNO KUASA, PANGKAT dan DUIT.. klu tiada tu.. cam MAHATHIR LAH MENYALAK seorg2…..baik bekwn ngn FOOTPRINT…HAHAHAHAH adeh deh

  36. ladymariah says:

    Untuk pengetahuan anda, footprint dan sabahan mempunyai ip yang sama. Maknanya, dia adalah org yg sama tetapi menggunakkan nama berbeza.

    Saudara Sabahan, saya tidak taksub dengan PKR. Itu anda kena tahu. Perjuangan sebenar adalah rakyat. Parti cuma satu wadah…

  37. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Parti adalah satu WADAH dan WACANA utk rakyat…satu platform kepda rakyat yg inginkan HAQ dan menghancurkan yg BATHIL…..

    amal M’ruf Nahi mungkar…

  38. bayumurni says:

    Ternyata Fanatik BE END dan UMNO tidak berani berpijak di bumi yang terang-terang dan nyata, kerana ingin sangat memfitnah sanggup mengunakan nikname dua untuk mengaburi para pengunjung yang sedia ada,

    Nampaklah kebaculan BE END dan UMNO serta penipuan yang mereka lakukan selama ini, dan mendabik dada dengan kesombongan penipuan yang di buat mereka,,

    LAWAN TETAP LAWAN,,, REFORMAIII,,,,

  39. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Kerajaan Barang Naik.. Berapa Naik…Banyak Naik..Betul Naik…Banar Naik…Bankrap Negara…(BN)……sentiasa menipu rakyat… TV3 dan Radio Tipu Masyarakat tidak tunjukkan jumlah penyokong BN yg hadir semasa penamaan calon… terNYATA BN dan ketandusan idea skrg…Berita2 berat sebelah..UTUSAN MELOYA lagi lah..heheheh

  40. ustazsaid says:

    10 juta ka, berapa juta ka, tp Saiful dah bsumpah…kurang2 dia da menunjuk kejantanan dia , berani …kawan tu bila lagi ? DNA x mau bagi, sumpah nda mau…ada apa2 ka…hehehasyik2 dalih, mau pg mah. syariah la…auta saja lebih ni.
    TS Khalid nda payah crita la…baghal lagi bahlul…utk student UITM jgn buang masa layan org tua ni…dia dah bjaya, jd korporat hasil dasar kjaan yg tolong bumi…skg jd mb lupa suma…ni la contoh peribahasa: kaduk naik junjung. senang cakap. piiiiiiirah mabuk.

  41. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Hahahah…DNA tak mau bagi coz DNA 1998 DAH ada lah ustaz.. masakan nak lagi DNA.. ko pun sama gak ngan DoLAH BADAWI tu.. ckp DNA lama tak ble diguna pakai.. yg DNA Dinosaur BERJUTA tahun tu plak le dikaji lagi.. nie DNA bru 10thn yg lalu diambil..ADA APA2 KA MAU AMBIK DNA lagi.. bagi bubuh di KAIN GEBAR kot jadi bukti…

    Untuk sumpah2 tu.. Makcik Rafidah ko pun pernah bersumaph tentang isu AP.. dah lah tak menutup aurat.. berani plak pegang Quran(Memang BN jahil kot adab2 hormat quran)..
    So tak hairan lah Sifool ni pun berani bersumpah…

    Kandungan sumpah plak.. CKP SEKALI JAK DILIWAT.. dlm laporan polis lebih sekali.. Dalam Sumpah…diliwat secara PAKSA… dlm Pertuduhan MAHKAMAH SUKA SAMA SUKA..hahahah (Karut banar ani. atuh tah mau membuhung tapi memakan diri iya)

    Harus diingat juga JASA MB Tan Sri berjaya menghasilkan bumiputera yag berjaya dan menaikan nama PNB di peringkat antarabangsa…JGN PANDANG RENDAH dengan beliau…JUST KENYATAAN PERIBADI TETAPI DISALAHERTIKAN..ISU KOUTA P IPTA dan MARA plak korg tidak BERDEMO…huhuhuhu atuh tah.. setakat berpandukan Radio Tipu Masyarakat(RTM), TIBI3 UTUSAN MELOYA dan BERITA HAIRAN tu lah korg tidak akn berfikir seluas2nya…bhikmah dan memikirkan sesuatu adalah lebih baik berbanding MENEGAKKAN BENANG YG BASAH.huhuhu

  42. ladymariah says:

    Asyik2 cakap pasal sumpah. To be honest, walaupun saiful ni sudah bersumpah, aku masih tidak percayakan dia. Aku sudah biasa tengok orang bersumpah untuk menunjukkan kejujuran tapi sebanarnya penipu. Setakat sumpah mcm tu bukannya ada makna kalau solat pun tidak mementu.

    DS Anwar ni sembahyang 5 waktu. Kalau sampai menjunjung Quran semata-mata utk menyelamatkan karier politik, alim-ulama sendiri tidak menyarankan dia melakukan hal tersebut. Itu urusan diorang dengan Tuhan dan kepercayaan masing-masing. Tapi janganlah menggunakan sumpah dan jihad ni untuk kepentingan kuasa semata-mata.

  43. jentayu says:

    hello mariah. are u still in denial. masalahnya bukannye dia benar ke tidak dlm bersumpah. soalnya dia dah bersumpah. kenapa anwar masih berdolak dalik utk bersumpah? mmg drama king betullah mamat ni. kalau betul dia menipu pun, itu antara dia, anwar dan tuhan. sbb xde sorang saksi pun yg nampak dia meliwat dgn anwar ( kalau betullah ). mahkamah di dunia ni buat keputusan berdasarkan bahan bukti dan saksi serta perundangan sedia ada. boleh jd betul atau x betul. yg penting hakim buat keputusan berdasarkan pertimbangan yg sihat. mcm satu kisah masa pemerintahan saidina ali. kes saidina ali vs lelaki yahudi pasal baju perang kepunyaan beliau. dalam mahkamah saidina ali kemukakan saksi iaitu anak beliau untuk menyokong hujah bhw baju perang tu milik beliau. tp mahkamah menolak sbb ms tu ditetapkan dlm perundangan bhw kesaksian seorang anak x boleh diterima sbb bias. walhal mmg jelas baju tu kepunyaan beliau. langsung case drop. tp saidina ali tetap redha. padahal beliau seorang kepala negara pd ketika itu. lelaki yahudi yg kagum pd keadilan dlm islam terus memulangkan baju tersebut pd ali dan memeluk islam. inilah keadilan dlm islam, meletakkan sesuatu pada tempatnya. cuba bandingkan keadilan ini dgn ‘keadilan’ yg kamu perjuangkan itu. bila mahkamah bebaskan anwar oh mahkamah berlaku adil. tp bila kena tangkap mahkamah berat sebelah, tipu, dipengaruh pemerintah dll yg berdasarkan emosi dan boleh mengabui budak x cukup matang mcm kamu. kalau ini pemimpin yg kamu angkat heh heh percayalah beliau sembahyang 5 waktu tambah tahajud, sunat, hajat dll x bermakna pun. sbb dia x pecaya pd qada dan qadar. teruskanlah dgn keadilan palsu kamu itu. yg benar pasti akan mengatasi yg batil!

  44. ladymariah says:

    Walau siapapun DS Anwar (pemimpin ataupun bukan) rasanya tidak perlulah bersumpah ketika ini. Habiskan dulu pilihanraya kemudian kalau nak sumpah maka sumpahlah. Barulah tiada sebarang kaitan dengan politik.

    Kejatuhan karier politik DS Anwar adalah kemahuan BN. Kerana BN sudah tergugat ketika ini.

    Saya setuju dengan kamu, KEBENARAN pasti akan mengatasi yang batil. Kita jangan bermusuh kerana berbeda pendapat. Kita berada di jalan berbeza dan perjuangan kami amat sukar kerana BN ramai ‘buyuk’ bah geng…

  45. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Tadi SaiFOOL tu dah rujuk ke JAWI..hehehe.. br p rujuk… kan dah bersumpah wat apa p rujuk lagi…..LAGIPUN ada ka ulama yg MENGIYAKAN sumpah tersebut….

    napa SUMPAH TERSEBUT dibuat dalam keadaan tertutup bukannya di khayalak ramai…sapa IMAM yg menyaksikn SUMPAH tersebut….Than.. LIWAT SEKALI ATAU BERKALI2 ka… BUHUNG ja…..SuKA SAMA suka dan DIPAKSA kunun….DASAR PENIPU btl…………Buat apalah DSAI bersumpah..klu sumpah si sifool tu sumpah PENDUSTA…

    UMNO memang suka main sumpah2..RAFIDAH bersumpah pun tanpa menutup aurat….lagi…. SEKARANG NAK PASTIKAN BETUL ke sifool TU BERSUMPAH MENGGUNAKAN TAFSIR QURAN..(ada yg mengatakn sdemikian-ALLAHS.W.T ja yg MAHA Mengetahui)

    memutarbelikan segala FAKTA DAN ISI KANDUNGAN BUHUNGNYA amat berbeda sekali.hehehe…LAFAZ SUMPAH TERSALAH lagi…

    Memang dasar mempermainkan agama….

  46. jentayu says:

    ladymariah,
    byk yg anda x tau pasal anwar. bila anda bergaul dgn kelompok2 atasan, cerita anwar meliwat mmg benar. bahkan sbnrnya dah lama cerita ini. dulu aziz samsudin, supol politik mahathir dan bekas menteri luar bandar pernah bgtau mahathir masa mahathir berkuasa. tp mahathir kata ‘shutup or i’ll ISA u’. begitulah sayangnya dia pd anwar. tp lepas tu makin byk yg tampilkan cerita sebenar ttg anwar. bahkan SB2 sendiri pun mengesahkan. salah seorang kenalan sy SB pernah interogate Haron Din dan mmg dia sendiri ckp anwar buat kerja tu tp mereka x boleh buat apa kecuali nasihat dr masa ke semasa. cubalah berfikir logik mahukah seorang kepala negara merisikokan kariernye dan ketenteraman ketika itu utk jatuhkan timbalannya yg hi profile dgn tuduhan sejijik itu?

  47. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Jentayu..

    kan baik klu diorg ambik rakaman…TIme DSAI tu meliwat.. si Saipool..buli juga semua ORG BN UMNO DAN semua lah termasuk ko tgk….

    kLU sipool TU sudah plan benda ini sebab mahu kenakan ANWAR.. MEsTI dorg sudah RAKAM AKSI suka sama suka tu…atau ORG TUA 61 thn TU paksa dia…SINI kau cepat!bagi AKU KASI MASUK!..HAHAHAH hahahahha tgkla macam KISAH2 si Menteri cHUA tu.. apa susah….PEGUAM lingam PUN yg CORRECT CORRECT TU dapat juga dirakam…

    tAPI ini tidak.. sudah lah tiada rakamn (4 0rg saksi pun tiada) TAPI BUAT TUDUHAN plak…..TU pun tuduhan BYK BERBEDA…hahahah mebuhung nda pandai.. TU lah dia DIBUANg Dr UNITEN..

    Pikir2kan lah…Dunia SEMAKIN canggih tp KECANGGIHAN TU tidak diguna..pakai..
    tapi KLU hal C4, KAPAL SELAM, schoMI kRONI no 1 plak.heheh

  48. ladymariah says:

    Jentayu, kalau anda cuma dengar cerita pasal anwar melalui kawan kau, baik tidak payah cakap. Kawan Anwar sendiri khianat dan sebar berita palsu. Kenapa palsu? Kerana semunya fitnah.

    Kes liwat 98 ternyata dipaksa mengaku!

    10 tahun kemudian…

    Kes liwat 2008 ternyata cerita Saiful juga tipu.

    Kalau kau cakap Anwar liwat kau dan kau boleh beri bukti sahih. mungkin aku percaya. Tidak perlu libatkan Najib atau pemimpin politik BN. Ketara betul bah geng…

  49. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    TAKBIRRRRRRRRR! Dulu Kini DAN Selamanya.. PAS FOR ALL!

  50. pakatan BAJAU Kota Belud says:

    Jentayu TIANG KAYU….

    Jawab soalan berikut

    1. Adakah SIPOOL tu diliwat secara suka sama suka atau dipaksa?

    2. Berapa kalikah SIPOOL diliwat oleh ORG TUA yg pernaH patah tulang belakang dan tlg leher tu?

    3. Diantara pertuduhan (LAPORAN POLIS) dan AKUAN bSUMPAH si SIPOOL tu,..Yg manakah BENAR tentang DIA DILIWAT?

    4. Sekirannya anda suka sama suka diliwt, adakah anda akan memberitahu satu DUNIA yg anda pernah main liwat..?

    5. Pada pendapat anda, sekirannya berlaku PENDERAAN SEKSUAL keatas SEORG pemuda yg tegap bisa TINGGInya 6 kaki, mampu kah beliau MEMPERTAHANKAN dirinya drpd serangan orag TUA yg BERUMUR 60THN?

    6. Jika anda telah diLIWAT SECARA paksa.. anda akan pergi ke mana untuk membuat laporan…. BALAI POLIS, HOSPITAL, SIDANG MEDIA atau pun pergi KE PEJABAT TIMBALAN PERDANA MENTERI….(soalan ni keliru sikit)heheheh

  51. crying_sabahan says:

    jentayu, ko ni sot ba..bagus ko p belajar lagi la.
    siapa2 pun boleh besumpah bah..lepas besumpah, ko bertaubat terus hilang la sumpah ko tu..not racist statement aa, but thats the fact..bukan ka ini amalan yang selalu diamalkan? lepas ni, kalau anwar masuk penjara semula..BN gerenti akan taja si SEPOL tu pegi naik haji dan minta kasi bersih dosa dia..kan senang?

    pasal DNA, buat apa lagi mo ambik DNA anwar? baru2 ni kerajaan mau introduce ambik DNA rakyat yang baru lahir..betul kan? apa tujuan dia? masuk skolah jangan la belajar subjek sejarah ja yang kebanyakan sejarah tipu ja.. belajar la juga sains ba.

    si ustaz pun satu jg, berabis mau si anwar besumpah..kenapa kes dia mo kasi duluan? kenapa nda suruh si najib bersumpah duluan pasal c4? kenapa nda suruh si musa aman besumpah? eeee.. geram sia.

    kalau betul pun si anwar kaki liwat, kenapa la? apa sia peduli? skang ni dia la yang terbaik mo kasi selamat ni malaysia.. dan paling penting, sabahan perlu perubahan..BN tidak dapat menolong kami setakat ni..mungkin PKR boleh.

    sia mengaku, sia ni bukan suka sangat sama anwar setelah apa yang dia telah lakukan ke atas rakyat sabah semasa dia dalam UMNO, tapi sia skarang ni sokong 100% sama Datuk Seri Anwar Ibrahim!

  52. Lomboyot Bin Gintak says:

    Salam MERDEKA 16 SEPTEMBER untuk semua warga SABAH

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: