Aidilfitri 2009

raya 2009 Salam Aidilfitri kepada semua pembaca blog KOPIVOSIAN, kaum keluarga yang tercinta, rakan-rakan wartawan dan sahabat handai di mana sahaja anda berada…

Cincin disarung hati berdebar
Jarinan lembut wajah terhias
Ramadan disambut penuh sabar
Aidilfitri disambut dengan meriah

MAAF ZAHIR & BATIN

Sayang,

Lady Mariah

13 Responses to Aidilfitri 2009

  1. Fiq says:

    Selamat Hari Raya Nona Manis…

  2. Girllyen says:

    Selamat hari raya b~πŸ˜‰

  3. Kent says:

    Salam damai…..

    Sabah, sebuah negeri yang indah dengan kepelbagaian kaum dan etniknya + (pilak) + (om). Sebuah negeri yang kaya dahulunya dan menjadi negeri yang termiskin sekarang di Malaysia. Rakyat tempatannya yang mundur, ketinggalan dan tidak mempuyai pemikiran yang matang walaupun sudah tua. Apakah penyebabnya:

    1. Pemimpin yang tidak amanah, mementingkan diri sendiri, tidak padai berceramah (asik baca skrip – kalau macam tu saya pun boleh jadi ketua menteri), kurang pendidikan dan bersifat perkauman.

    2. Rakyat yang bodoh. Bagi makan nasi, makan. Bagi makan tahi, makan. Rakyat Sabah tidak mempuyai misi dan visi untuk Sabah. Bila sudah kaya, joli sana, joli sini. itulah orang Sabah. Ubah pemikiran, cari sumber kewangan, buat satu sekolah menegah private khas untuk pelajar-pelajar di pendalaman yang mempuyai potensi dalam akademik, tidak payak mintak kerajaan, bunyi jak banyak. Ubah cara pembelajaran sebab tu sekolah private. Cari cikgu2 yang berkaliber yang boleh mendidik untuk merubah cara pemikiran dari segi pengurusan (management). Satu hari, anak2 ini lah yang membawa keluar kempopong kemunduran di pendalaman Sabah justeru rakyat Sabah lebih communicate.

    3. Rakyat Sabah yang emosi, penakut dan racist. Tidak boleh dinafikan lagi, kalau melayu dengan sifat lemah lembutnya tetapi berduri, rakyat Sabahnya pula bersifat mengikut emosi. Apakah dimaksudkan dengan emosi? emosi memberi kesan yang besar dalam membuat keputusan, tidak tahu membezakan mana isu dan mana peribadi. Tulah pasal orang bercerai kahwin. Contohnya, si isteri masak nasi tetapi rasa nasinya manis, si suaminya pulak marahlah si isteri, dia bilang “kau punya mama tidak ajar masak nasi kah”, si isteri menjawab “kau punya mama bah yang ajar ni”. So, disini isunya cuma nasi yang rasa manis tetapi pergi ke soal personal “mama”, kesian tu “mama”. Tu dia orang Sabah.

    4. Parti-parti politik Sabah macam hampeh. Ada misi tetapi tiada visi, tidak cun, tidak pintar, tadak padai mengambil kesempatan, diam-diam dia macam tu samut cari gula, jalan-jalan dia, senyuman dia bukan main lebar. Misi, bawa PTI banyak2-kasih ic supaya manang tu election, lepas tu visi, kelambakan tu orang PTI. Sangat pandai kan?

    Kesimpulanya, semuanya pasal orangnya juga, tidak kira pemimpinya or rakyatnya. Pemimpinya sangat-sangat pandai, rakyatnya sangat-sangat mundur. Apa pendapat anda?

  4. ladymariah says:

    Fiq- thanks, babe.
    Girl- Selamat Hari RayaπŸ˜‰
    Kent- Selamat Hari Raya…

  5. affuan says:

    feewit! selamat hari raya gewe!

    *ah, persetankan. haha.

  6. dekerinchi says:

    selamat hari raya my friend….
    xleh tengok lady pakai macam tu….terkesima…hheheheeh

  7. ladymariah says:

    Affuan: Thanks… Persetan apa?

    dekerinchi: terkesima? mcm familiar perkataan tu.

  8. faizalzainol says:

    cantik baju raya LM… saya pun terkesima seperti dekerinci..πŸ˜› selamat hari raya jugak utk semua..

  9. N.A.T.R.A says:

    selamat hari raya.. I’ve seen you a couple of times before.. in friendster, Jade, even at SBG2008. I knew about you years ago as you are close to Jali my husband since since u guys chat alot tru gmail chat…

  10. ladymariah says:

    Hi, Natra.
    Nice to know you.
    Just to make you clear that me and Jali is a good friend since long time ago and his father and my late uncle also a good friend.
    Maybe next time we can hang out together for tea or coffee?

  11. N.A.T.R.A says:

    LoLs! Chill lah… no need to explain.. I know long time adi la and I have no problem about it… Am just telling you that I knew you but shy to tegur you. Tea? Yes sure why not… only last time I shy wanna tegur cause takut salah orang…. I have no problem you being friends with him.. so don’t worry.. and oh NATRA is my muslim name initials… ;-)) Next time I will gather my courage to say hi…. he,he,he..

  12. ladymariah says:

    ouh dear, im glad u replied.
    tegur me nxt time k…

  13. anak malaysia says:

    negeri sabah di bawah pentadbiran BN sudah mula bangkit dari segi ekonomi.dulu sabah diperintah pembangkang memang sangat mundur.satu-satunya kesilapan BN ialah menyokong pembangkang memerintah sabah.BN telah belajar satu perkara iaitu pembangkang hanya pandai mengambil kesempatan untuk mempolitikkan masalah rakyat.perkara 20 pun dijadikan alat politik oleh pembangkang untuk berlagak sebagai hero sama seperti amerika syarikat!kami orang kampung tidak peduli isu tidak senonoh yang dimainkan oleh pembangkang!.dibawah pemerintahan BN kami orang kampung boleh cari makan dengan senang.anak-anak kami pun senang.yuran sekolah dimansuhkan dan hanya perlu bayar yuran PIBG ikut kemampuan.lagi pun ekonomi sabah di bawah pemerintahan BN semakin berkembang manakala kerajaan pusat BN mula membangunkan sabah dan rakyat.satu-satunya sebab kenapa usaha BN untuk memajukan sabah agak perlahan ialah gangguan daripada pembangkang dan parti yang kononya berjuang untuk hak sabah.terdapat golongan yang gemar mengikut emosi iaitu golongan yang hanya percaya pada retorik dan lawak politik pembangkang.manakala segala program,rancangan dan projek pembangunan untuk sabah yang di rancang oleh BN di perlekehkan.ini menyebabkan projek pembangunan untuk sabah lambat berjalan.bila projek pembangunan lambat berjalan,timbul suara-suara sumbang daripada golongan ini yang menuduh kononnya projek pembangunan BN sebagai retorik.siapa sebenarnya yang retorik.kalau mahu sabah maju berilah kerjasama pada kerajaan BN.kelantan mundur dan miskin kerana pembangkang di kelantan tidak memberikan kerjasama kepada kerajaan pusat BN hanya kerana ideologi politik yang berbeza!!!.majulah BN untuk malaysia dan rakyat.amin…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: